Jaga:     
Uudised

7 VIGA, mis nurjavad dieedi

Dieeti pidada pole alati lihtne. Sagedased pisivead võivad lõpuks kogu plaani kergesti nurjata. Hoidu vigadest!

1. Hommikusöögi vahelejätmine

Uuringud näitavad, et inimestel, kes hommikust ei söö, on suurem kehakaal. Üsna levinud on eksiarvamus, et hommikueinest loobumine vähendab päevast kalorikulu. Tegelikult tarbivad vähem kui kolm korda päevas sööjad oma toidukordade ajal rohkem kaloreid. Üks tervislik hommikusöök peaks kindlasti sisaldama valke ja kiudaineid.

2. Liiga palju kaloreid jookidest

Alkoholist, suhkru ja koorega kohvist, mahlajookidest ja limonaadist kogunevad kalorid võivad kaalulangetamise muuta raskemaks.

3. Ebatervislikud kastmed

Paljud salatikastmed sisaldavad suurel hulgal kaloreid, mis nullivad köögiviljade väikese kalorsuse. Poodides müüdavates kastmetes võib leiduda ka tervisele kahjulikke lisaaineid. Seega on mõistlik enne ostmist alati lugeda pakendilt koostist ja toiteväärtust. Väljas süües tasub hoiduda salatitest, millele on lisatud rammusaid kastmeid.

4. Kui mõte läheb uitama

Teleri ees või raamatut lugedes on kerge ennast unustada ja küpsisepakk muudkui tühjeneb. Väikesed suupisted kogunevad suureks kalorihulgaks, sest põnev film või raamat ei lase järge pidada. Juba kolm Domino küpsist võib lisada 160 kalorit. Lahendus: treeni oma tahtejõudu või asenda suupisted millegi tervislikuma, näiteks kurgiviilude või beebiporganditega.

5. Vabad nädalavahetused

Dieet tähendab pidevat pühendumist ja nädalavahetusel toidu või alkoholiga liialdamine vähendab kindlasti oodatud tulemusi. Leidub kaalujälgijaid, kes peavad teatud aja režiimist rangelt kinni, kuid ühel hetkel otsustavad end selle eest vaba nädalalõpuga premeerida. Libastumisi võib lisaks nädalavahetustele ette tulla pühade või sünnipäevade ajal.

6. Šokidieedid

Vahel soovitakse kehakaalu langetada kindlaks sündmuseks või tähtpäevaks. Sel juhul tunduvad kõige ahvatlevamad nn šokidieedid, näiteks kapsasupi- või mahladieet. Sellised lühiajalised toitumisplaanid võivad kaalunumbrit algul küll vähendada, kuid pikaajaliselt toovad need hoopis kilosid juurde. Pealegi võib kehakaal lühiajaliselt väheneda lihaste ja keha veesisalduse arvelt, mis pole tervislik.

7. Trenni unarusse jätmine

Iga täisväärtuslikku dieeti toetab treeninguplaan, sest ainult toitumise jälgimisest hea vormi saavutamiseks ei piisa. Trenn ei pea olema kontimurdev. Piisab igapäevasest kehalisest koormusest. Hea, kui saad nõu küsida treenerilt, kes koostab kava just sinu eesmärkidele vastavalt.

Artikkel ilmus Tervis Plussi 2012. aasta juulikuu ajakirjas.

0 kommentaari