Jaga:     
Uudised

Suvel parimasse vormi! JOOSTES!

·      Jookse mõistusega!

Jooksutreener Riho Ment: Treeninguplaan on soovituslik, mitte kohustuslik. Kuula oma enesetunnet! Kõike, mis kavas kirjas, ei ole vaja ära teha, kui see millegipärast võimalik pole, veel vähem – seda ületada. Korralik soojendusvõimlemine on tähtis ka suvel ning pärast trenni tuleks lihaseid venitada. Need kaks on vaat et tähtsamadki kui joostud kilomeetrid. Jooksma tuleb minna kindla teadmisega, milleks konkreetne trenn vajalik on. Sageli juhtub, et veel jooksurajalgi mõeldakse, kuidas küll täna treenida võiks. Kui tunne on kerge, pannakse muudkui auru juurde, tehakse endale liiga ning seetõttu järgmine trenn kannatab. Treeninguplaanis ette antud ajad pole minimaalsed, millest igal juhul kiiremini joosta tuleb, vaid soovituslikud. Lõigu- ja tempotrennid peab jooksma ühtlaselt või veidi kiirenevas tempos, mitte alguses endast kõike välja pannes ja trenni teises pooles kannatades.

Veel üks oluline nõuanne jooksjatele: tagantjärele ei treenita! Kui trenn jäi tegemata, siis las ta jäi. Mu treeningugrupis on inimesi, kes lõpetanud trenni öösel kell üks. Mis saab niimoodi puhkusest ja ööunest? Kui enesetunne pole hea või aega tõesti ei piisa, tee lühem trenn või jäta see hoopis ära. Üks vahelejäänud trenn ei tähenda veel vormikaotust. Et sel suvel edukalt joosta, tea oma treeningu eesmärki, kuula oma enesetunnet ning säilita treenides kaine mõistus.

Väljavõte Tervis Plussi 2015. aasta juulikuu ajakirjast.

0 kommentaari