Jaga:     
Uudised

Hiljutiste JOOKSUALASTE uuringute tulemused!

Jooks on maailmas üks populaarsemaid spordialasid. Seega on ainult kiiduväärt, et sel teemal pidevalt arutelusid ja uuringuid läbi viiakse. Nii saad ka oma treeningud kriitilise pilguga üle vaadata, et tagada hea jooksuvorm ent ka korras tervis.

Parem jooksuvorm teeb vähem tõhusaks?

Pidevas jooksutehnika arendamise hulluses on uuritud kui palju aitab tehnika muutmine sooritusele kaasa. Ühe tulemusena on aga leitud, et vähemalt lühiajaliselt muudab loomuliku jooksuasendi muutmine su vähemefektiivsemaks ja suurendab energiakulu. Lihased vajavad muudatustega kohanemiseks aega ja seega tuleb arvestada, et paremate tulemuste asemel tekib esialgu vastupidine efekt. 

Jooksujalatsid teevad jalad nõrgaks?

Selle idee taga on loogiga, et kui jalanõud toestavad liikumisel jalgu, võtavad nad enda kanda ka teatud koormuse, mis paljajalu liikudes vaid jalgadele langeks. Tulemusena kasutatakse teatud jalalihaseid vähem ja need muutuvad nõrgemaks. See omakorda muudab jalad vigastustele altimaks, seda ka jalanõusid kandes. Antud mõttekäigu kontrollimiseks võrreldi paljajalu sportivaid võimlejaid ja jalatseid kandvate jooksjate jalalihaseid. Tulemused näitasid küll olulisi erinevusi jalgade tugevuses, kuid arvesse tuleb võtta, et võimlejad sooritavad oma jalgadel rohkelt tasakaalu ja väiksemaid jalalihaseid kaasavaid harjutusi. Seega on edasine arutelu küsimus, kas see on jooksjate puhul tulemusi mõjutava tähtsusega?

Maapinna tunnetus aitab jooksusammule kaasa?

Ühe paljajalu jooksmise põhjendusena tuuakse välja asjaolu, et see tagab parema maapinna tunnetuse, mis omakorda aitab jooksusammu rajale vastavaks ja jätkusuutlikuks kohandada. Paljajalu ja jalatsites jooksmise erinevuste väljaselgitamiseks on läbi viidud uuriguid ja tulemused on ootuspärased. Paljajalu jooksja lühendavad oma sammu, maanduvad jala kesk- või esiosale ja kogevad väiksemat põrutusest tulenevat koormust. Sokkides või väga õhukestes jalanõudes tagab pea sama efekti. 

Allikas: Runner's World http://www.runnersworld.com/.

0 kommentaari