Jaga:     
Uudised

Oskus on kuulata oma keha – leida tasakaal trenni ja puhkuse vahel

Kuidas sul läheb? Minu maikuu möödus üsna kiiresti, ma isegi ei mäleta, kuidas see täpselt hakkas, aga kuidagi ootamatult sai see igatahes läbi.

Maikuusse mahtus 49 trenni, millest 25 on enda poolt juhendatud trennid ning 24 ise käidud rühmatreeningud ning jõusaalitreeningud. Ja ühes personaaltrennis jõudsin ka käia. Minult on päris palju küsitud, et miks sa ise käid trennides ka, kui ise annad ja saad ju niikuinii trennikoormuse kätte? Siis sellega on nii, et kui ma lähen liikmete ette juhendama trenni, siis ma teen seda nende jaoks. Ma näitan ära erinevad variandid harjutustel ja vajadusel näitan mitu korda enda peal, et liige aru saaks, mida ta täpselt tegema peaks. Lisaks on mu eesmärk see aeg nende jaoks nauditavaks teha ning õpetada neile, kuidas oma keha kuulata. Sellel hetkel on minu keha ja mõtted täiesti teisejärgulised.

Ja selleks, et tegeleda enda keha ja mõtetega, tulebki leida aega, et ise trenni minna. Saad ise nautida seda, et treener annab endast parima, et sul hea oleks, et sa areneksid ja naudiksid seda teekonda treeningsaalis. Viimasel ajal teen tihedamini ka kergemaid alternatiive harjutustele, mida ma varem üldse ei teinud. Ehk kui ma tunnen, et mingi piirkond kehas on väsinud, siis ma ei hakka end push’ima sellepärast raske variandiga, et ma olen ju treener või et ma tegelikult olen võimeline tegema raskemat varianti. Ehk siis kui ma käin trennis, siis ma kuulan 100% oma keha ja soovin talle parimat pakkuda. Ja täpselt seda sama õpetan ma ka oma liikmetele, kes trennis käivad. Sest see, et sa eile  tegid maksimum sügavusega kätekõverdusi, ei tähenda seda, et sa peaksid kogu aeg trennis nii tegema. Su keha areneb siis, kui sa kuulad tedaja oskad puhata, mitte siis kui sa oled saavutanud mõne maksimum tulemuse ja arvad, et pead kogu aeg olema nii “tugev”, sest muidu oled sa kuidagi kehvem.

Personaaltreener küsib mu käest kogu aeg, et miks ma ta trenni tahan tulla, kui ma ise olen ka personaaltreener ja oskan harjutusi korrektse tehnikaga sooritada ja kavasid teha? Tegelikult on nii hea, kui keegi teine kõrvalt vaatab. Esiteks pingutan ma rohkem, sest ma tean, et keegi jälgib mind. Teiseks kuna ma juba perfektsionist olen, siis kellegi valvsa pilgu all sooritan ma harjutusi veelgi parema tehnikaga. Kolmandaks, kellele ei meeldiks kiita saada? Neljandaks, mulle meeldib see, kui keegi tegeleb 100%-liselt minuga. Viiendaks, mulle meeldib see, et saan täielikult nautida hetkes olemist (ma ei pea ise kordusi lugema, ma ei tea, mis harjutus järgmisena on… ja ma saan kokkuvõttes lihtsalt vooluga kaasa minna ja ma naudin seda). Kuuendaks, kui sul on personaaltreeneriga vedanud, siis on sul super vestluskaaslane, kes on sinu jaoks olemas ja kes kuulab sind. Kuigi mina enamasti olen üsna napisõnaline treenitav ja mind on üsna raske rääkima saada. Sest enamasti keskendun ma harjutusele (perfektsionism) ja siis puhkepausi ajal puhkan ja hea kui ma vahepeal mainin seda, kas harjutus on liiga kerge või raske.

Hea uudis kõigile tuttavatele, kes ootasid, et ma MyFitness’is trenne andma hakkaks. Reedeti, kell 17.30 teen BodyBalance’it Rocca al Mare MyFitnessis ja aeg-ajalt võib mind asendamast leida ka MyFitness’ides. Annan ma trenne veel Arigatos ja People Fitnessis. Lisaks järgmisest nädalast teen ka uut suvekava, seega tasub tulla. Uues BodyBalance’i kavas on kaks mu lemmikpoosi – Merineitsi poos ning Metsik poos.

Laulusoovitus – What Do You Love – Seeb.

Loe ka teisi Anne Hanni postitusi http://annehanni.com/blog/.

0 kommentaari