Jaga:     
Uudised

Kuidas kontrollida MAGUSAISU?!

Kontrolli magusaisu nii:

Rünnakut tervele kommipakile või kolmandale torditükile on võimalik ära hoida. Õpi suhkruga koos elama, sest maiustused ei kao meie elust kuhugi.

1. Söö magusat pärast põhitoidukorda

Kui magusahimu sind ründab, siis mõtle: kas oled ehk hoopis näljane? Söö enne korralik toidukord ja magusat alles siis, kui himu on pärast seda veel alles. Kui kõht on täis, pole juba füüsiliselt võimalik seda suure koogitükiga täita.

2. Söö toitaineterikast toitu

Kui sa sööd hommikul veega keedetud putru ja lõunaks lahjat salatit, ei saa su keha kõike, mida vajab. Hiljemalt õhtul tahab nälg nägemist võtta ning toidupoes haarab käsi šokolaadi järele. Mille muuga rahutut vaimu ja korisevat kõhtu vaigistada kui mitte magusaga! Kas kõlab tuttavalt?

Lahja kaerahelbepudru asemel vali hommikuks midagi toitvamat, mis sisaldaks ka rasvu ja valke. Näiteks munad või kodujuust on head rasva- ja valguallikad, mis aitavad kõhul kauem täis püsida. Salat on lõunaks hea mõte, kuid see sisaldagu ka muud kui rohelisi lehekesi, nt kana vm liha, kala, mune.

3. Ära karda rasva

Rasvad ei ole su vaenlased, vaid sõbrad! Rasvu sisaldav toite süües vähendad ootamatuid ja pidurdamatuid isusid, mis ilmuvad ei tea kust. Jälgida tasub seda, et rasv pärineks heast allikast, mitte rämpstoidust või… maiustustest.

Leivale määri ehtsat võid, mitte lahjat margariini. Lisa toidule avokaadot ning ole päris julge kvaliteetse oliivi- või kookosõliga. Märkad, kuidas näljatunne ja magusavajadus taanduvad.

4. Vahelda maiustusi loodusliku magusaga

Iga šokohoolik teab, et kui šokolaadihimu kuklas pommitab, siis soovitus selle asemel õuna süüa ajab parimal juhul naerma, halvimal vihast hambaid kiristama. Sa vajad tervet šokolaaditahvlit nüüd ja praegu!

Olgu, luba endale magusat, kuid proovi šokolaadi millegi tervislikumaga kombineerida. Näiteks sulata veevannis või mikrolaineahjus kolm tükki tumedat šokolaadi ning kasta segusse maasikaid või vaarikaid. Võid kasutada ka külmutatud marju. Marjad täidavad hästi kõhtu ning tõenäosus, et sa ka ülejäänud tahvli pintslisse pistad, on palju väiksem.

5. Maga rohkem ja paremini

Kas oled tähele pannud, et isusid kontrollida on eriti raske stressirikkal ajal ja pärast magamata ööd? Päeva jooksul sirutub käsi nagu iseenesest šokolaadi järele, sest magus toob leevendust. Kuid ei kulu kaua aega, kui su energiatase kukub ning ainus viis selle ülesputitamiseks näib olevat haarata uue suhkrudoosi järele.

Seega maga! Kui oled puhanud ja värske, teed toitumises adekvaatsemaid otsuseid. Su energiatase püsib kogu päeva ühtlasena ega vaja suhkru abil turgutamist.

6. Harjuta mõõdukust ja võta aega nautimiseks

Pea meeles, et sa tohid magusat süüa, kuid mõistlikes kogustes. Mõõdukust tuleb treenida ning seda aitab teha söömistempo jälgimine.

Kogu kommipaki sisseahmimise asemel võta kaks kommi ja söö neid aeglaselt, nautides iga ampsu, ilma igasuguste süümepiinadeta. Ülejäänud kommid jäta järgmisteks päevadeks. Komminautimine võib olla üks su päeva kõrghetki.

7. Õpi suhkruga toime tulema

Tihti soovitatakse köögikappidest kõik magus välja visata, et ahvatlust ei tekiks. Tõsi, võib-olla poleks sa hakanud õhtul spetsiaalselt poodi jäätise järele minema. Kuid olgem ausad, kommid, jäätis ja muud kiusatused ei kao siit ilmast kuhugi. Me peame lihtsalt õppima nendega toime tulema – ja võti peitub mõõdukuses!

0 kommentaari