3
fotot
Jaga:     
Uudised

Treenimine JOOKSULINDIL

Jooksulint on mugav ja efektiivne vahend treeninguteks talvisel perioodil, kui väljas on külm ja libe. Erinevad tõusunurgad võimaldavad ka madala maksimaalse kiirusega jooksulindil teha tugevaid ning kõrge intensiivsusega treeninguid. Sageli kasutatakse jooksulinti tõusutreeninguteks. Lindil jooksmine võimaldab vältida langusest alla jooksmist, mis on välistingimustes maastikul joostes vältimatu ning mida sageli seostatakse kõrgema vigastuste riskiga.

Iga kiirus on jooksulindil teoreetiliselt kergem kui välistingimustes joostes, kuid treenides puuduliku ventilatsiooniga siseruumis, kus temperatuur tõuseb kõrgeks ning higi ei aurustu kehalt nii kiirelt kui välistingimustes, võib pulsisagedus olla sama või isegi kõrgem kui välistingimustes joostes. Et saavutada jooksulindil sama koormust, mis välistingimustes joostes, on soovitav tõsta jooksulindi nurk 1% peale, kompenseerimaks puuduvat õhutakistust. Mõned teadlased soovitavad kasutada 2% tõusunurka, sest see vähendab mõnevõrra jala mahaasetamisel tekkivaid jõudusid.

Praktilised soovitused:

1. Enne jooksulindil treeninguga alustamist tee selgeks, kus on lindi stoppnupp,
mis selle seisma paneb. Alati on enne peatumist vaja lindil vastavat nuppu vajutada, et jooksulint jooksjat maha ei viskaks! Sageli on jooksulint varustatud ka nö avariinupuga, mis tagab jooksulindi seiskumise ka kukkudes.
2. Esimesel korral jooksulinti kasutades alusta treeningut kõndimisega ning hoia kinni piiretest. Kui liikumine on läinud mugavamaks, proovi kõndida ilma piirete toeta. Järgmisena tõsta jooksulindi nurka ning mine kõnnilt üle aeglasele jooksmisele.
3. Jooksulindi tõusunurk sea 0,5–1%, et võrdsustada välistingimustes jooksmisega.
4. Võimalusel kasuta jooksulinti hästi ventileeritud ruumis, et tagada higi aurustumine kehalt.
5. Vältimaks tasakaalu kaotust ja komistamist, vaata lindil joostes otse ette ning väldi pea järsku pööramist vasakule või paremale.
6. Tehnika jooksulindil joostes erineb mõningal määral välistingimustes jooksmisest, kuid ei tasu muretseda, et jooksulindil treenimine oluliselt jooksutehnikat rikub.

Siiski ära treeni ainult jooksulindil, vaid kasuta seda igapäevastes treeningutes
nö abivahendina.

0 kommentaari