Jaga:     
Uudised

Millest lähtuda SPORDIKLUBI valikul?

Selgitamaks, millist klubi otsid, on vajalik teada, millised on sinu plaanid? Kui tahad leida klubi, kus saaksid käia üksinda, siis on kindlasti lihtsam valikut teha. Kui aga soovid treenida koos sõbra, partneri või abikaasaga, pead teadma ka tema soove. Kui sul on lapsed, siis kuidas plaanid lastehoidu korraldada, kas klubis peaks ka see võimalus olema?

Vajalik on ka kohe alguses, enne treeningutega alustamist läbi mõelda, mitu korda nädalas treenida soovid ja millised päevad sulle sobivad. Kõik need otsused on vajalikud selleks, et pärast klubiga liitumist ei tabaks sind üllatus, et pole sinu jaoks sobivaid treeninguid või nn lemmiktreener sel päeval selles klubis ei tööta.

Millised on sinu sportlikud eesmärgid?

Kas soovid saavutada tippvormi või alustada uue ja tervislikuma elustiiliga? Kui soovid muuta oma elustiili ja jõuda ühel hetkel selleni, et lähed trenni, sest see meeldib sulle, mitte pole vaid kaalust allavõtmise kohustus, siis on kohe alguses vaja tähelepanu pöörata sellele, kas klubis on sulle treeningute osas ka arenguruumi.

Peaksid olema teadlik oma füüsilisest vormist ja soovidest, et oskaksid klubi valikule läheneda ka sellest aspektist. Oma hetkevormi teadasaamiseks on olemas erinevaid võimalusi. Kindlasti on üks parimaid laktaaditest, mis annab lihtsalt ja adekvaatselt teada sinu treenituse taseme hetkeseisu.

Pane enda jaoks paika, millised treening vormid ja -stiilid sulle meeldivad.

Otsusta kindlasti selle järgi, mis sulle meeldib, mitte selle järgi, mis on popp. Samas jäta endale võimalus areneda, uusi väljakutseid seada ning eri stiile ja treenereid proovida. Mida enam sa ennast oma mugavustsoonist välja tood, seda rohkem areneb sinu keha ja ka mõttemaailm. Selleks, et areng oleks võimalik, mõtle juba spordiklubi valides kaks sammu ette ja tee oma elu seeläbi lihtsamaks.

Kas sulle meeldib liikuda üksinda või rühmas?

Kui nende valikute ja otsuste tegemine tundub sulle hetkel keeruline, alusta sellest: kas sulle meeldib liikuda üksinda või rühmas? Naudid sa looduses liikumist või soovid saalis masinate keskel rassida? Pane enda jaoks paika, kuidas sa treeningutest inspiratsiooni leiad. Kumb on sinu jaoks olulisem: kas treener, kes sind juhendab, või trenn, mida teed?

Kui alustada treeninguid alast, mis sulle huvi ei paku, ent tundub asjalik, siis võib pikalt aega minna, enne kui see trenn sulle meeldima hakkab. Selle aja peale võid juba ära tüdineda. Samuti võib juhtuda, et valitud ala ei hakkagi sulle kunagi meeldima. Juhindu alati oma enesetundest ja usalda ennast rohkem kui sõprade arvamust.

Samas tasub kindlasti spordiklubi kohta teistelt inimestelt uurida ja nende kogemusi küsida. Küsi kohe paljude käest! Uuri foorumitest ja sotsiaalmeediast, kuid kasuta inimeste arvamusi lugedes ja kuulates ka kriitilist mõtlemist. Sageli on arvamused seotud ja segatud emotsioonidega, mistõttu on vaja süveneda põhjusesse ja mitte emotsiooni. Objektiivse tagasiside saamiseks pead olema võimeline lugema infot vaid konkreetsete faktide, mitte arvamuste ega tunnete põhjal. Kuigi ühel inimesel võib olla kehv kogemus, ei pruugi see veel tähendada, et see sinu jaoks parim variant ei võiks olla.

Määra enda jaoks kodust ja töökohast sobiv raadius.

Milline on sobiv vahemaa ja aeg trenni jõudmiseks ja kuidas sa sinna saad? Kuidas sulle rohkem sobib, kas otse töölt trenni minna või enne trenni kodust läbi käia? Oled sa kindel, et sellisel juhul trenni ikka jõuad? Tee elu enda jaoks nii lihtsaks kui võimalik, sest mida vähem on silmnähtavaid vabandusi, seda suurem on tõenäosus, et trenn saab osaks sinu igapäevastest toimetustest ja rutiinist.

Oluline on vaadata klubide poolt pakutavate pakettide maksumust. Alles pärast seda, kui kõik vajalikud punktid on läbi arutatud ja oled endale sobivad variandid leidnud, on oluline vaadata erinevate pakettide maksumust. Loomulikult ei soovi keegi maksta üle oma võimete, ent oluline on, et maksaksid millegi eest, mis sulle ka tegelikult sobib ning soovitud tulemusi ja meelerahu pakub. Halb on olukord siis, kui maksad võimalikult vähe millegi eest, mis sulle tegelikult rõõmu ega vajalikku abi ei paku. Samas on hea mõelda ka sellele, et tasuta või liiga odava paketi puhul ei teki tavalisest suuremat kohusetunnet. Seega, kui sul pole veel tekkinud spordiklubis käimise harjumust ja tahad seda saavutada, siis võid julgelt valida pisut kallima variandi – see tekitab sinus soovi paketist maksimumi võtta.

Kõike eeltoodut läbi mõeldes ja järgides oled juba kindlalt teel treeningharjumuste arendamise poole. Nüüd jääb üle vaid trennis kohal käia, sest lihtsalt klubi liikmemaksu tasudes tulemusi ei saavuta. Trennis käima hakates on oluline meeles pidada, et hoolimata eesmärgist, plaanist ja soovist kõvasti trenni teha, on vajalik enne igat treeningut oma enesetunnet järgida ja keha kuulata. Vaid läbi tahtejõu treenimine toob pigem kahju kui kasu.

Artikkel ilmus väljaande Liikumine ja sport 2014. aasta numbris.

0 kommentaari