Jaga:     
Uudised

Ära mine JÕUSAALI, kui…

Kirjutan täna jõusaalist ja sellest, et kellele jõusaal ei sobi ning millisel puhul sinna mitte minna. Hoiatan, ette, et tegemist on motiveeriva postitusega! 

ÄRA MINE JÕUSAALI, KUI ...

1. Sa ei taha saada tugevaks ja omada head tasakaalu

Jõusaalis kangi tõstmine (või üldse raskuse tõstmine – miks mitte ka ämbrite, telliskivide ja kummide tõstmine :D) annab meile juurde jõudu. Eks jah, mõnigi võib mõelda, et igapäevaelus seda jõudu polegi väga vaja, kui just ehitaja või muu selline füüsilise töö tegija ei ole. Samas, kunagi ei tea, millal sul midagi väärtuslikku võib kuskile raskuse alla kinni jääda või ei jõua purgikaant maha keerata :D. Tänu sellele, et lihas areneb, areneb meil ka parem tasakaal. Seda on ennekõike vaja lihtsalt selleks, et me suudaksime ilusti nt tuuliste ilmadega või ebatasastes kohtades korralikult püsti jääda samas korralik lihaskorsett (ei, see ei pea hullult nähtav olema), hoiab meil ka hea rühi, mis nagu me teame, on vanaduses nii mõnelgi inimesed pinnuks silmas.

2. Sa ei taha muuta oma välimust ja nahka pringimaks ja lihaselisemaks

Jõutrenni tegemine muudab meie pehmed ja lodevad kehad ilusaks ja pringiks. Jep, ilmselt mõtled, et kiviajal küll selle peale ilmselt ei mõeldud, aga teades seda, et nad pidid päev läbi ringi jooksma, et süüa saada (või mitte söödud saada) ning ronisid mööda puid, kive ja kände (sest alguses olime me ju ahvilaadsed), siis nende keha oli juba nende elu iseloomu tõttu selline, mida meie praegu trenni tegemisega saavutada tahame. Iga päev paar tundi puude otsas turnides ja alla hüpates saaks vägevad lihased! 

3. Sa ei taha maandada pingeid

Olen avastanud, et jõusaal on üks mõnusamaid stressi ja pingete maandamise kohti. Eriti, kui saad pähe (kõrvaklappidesse) panna oma lemmikmuusika ning vaikselt tsillida seal jõukas tund-poolteist kuni kaks. Esiteks juba on selles oma võlu, et sa saad kuulata just seda muusikat, mida sina kuulata tahad, sest terve päeva jooksul ei pruugigi selleks muud aega olla – tööl ei saa, koolis ei saa, lapsed tahavad magada – ei saa, jnejne. Tead, mida ma mõtlen? Ning teiseks nende raskuste tõstmine ja enda ära väsitamine võib tunduda alguses võibolla tüütu, kui olles seda juba nädalaid näiteks teinud, hakkab selle võlu kooruma. Jõusaal on teraapia – pärast trenni on lihtsalt imeline olla!

4. Sa ei taha leida inimesi, kes sinuga samamoodi mõtlevad ja kellega samasse gruppi saad kuuluda

Minu meelest on tänapäevane internetiühiskond muutnud inimesed aina individuaalsemaks. Suured sõpruskonnad aina vähenevad ning aina keerulisem on leida mõttekaaslasi. Jah, paljudel kindlasti on ka see kõik olemas ning üldpilt tundub, et justkui kõik on korras. Aga tegelikult enda kogemuse järgi näen, et paljudel inimestel on endiselt soov ja vajadus, et kellegagi koos trennis käia või vähemalt mõtteid jagada selle teekonna vältel. Eriti, kui ollakse alles alustamas. Eks annab ju palju kiirema tõuke enda arenguks see, kui saad suhelda inimestega, kes on samamoodi tervislikul teekonnal, kui nendega, kes sind ei mõista. Mulle näiteks oli väga toredaks toeks üks Alari, kui mina oma teekonda tõsiselt võtma hakkasin. Me ei käinud kunagi koos trennis, aga ma teadsin, et ta on üks vägev jõukajõmm ja no sain temaga nii kasulikku infot jagada, mõtteid vahetada kui ka 9GAGis lollakaid jõukarottide pilte jagada. 

5. Sa ei taha enda peal tunda kiitvaid ja kaasaelavaid pilke

Jah, see pole eriti suur põhjus, aga tahtsin selle ikkagi eraldi välja tuua. Mõned inimesed vajavad rohkem teiste heakskiitu kui teised, et oma teekonnal edasi liikuda. Olen märganud, et paljud fitnessimaailma inimesed on ühed sõbralikumad inimesed üldse, kes ei mõista hukka ja toetavad ning abistavad suurima hea meelega. Minu meelest annab see päris palju jõudu ja eneseusku juurde, kui saad inimestelt kiitusi, et oled õigel teel. Mida rohkem märgatakse, seda rohkem kiidetakse. Ning jah, eks siis tulevad välja ka need, kes maha tegema hakkavad sinu (minu) valikuid, kuid minu jaoks on need vaid kütus edasi liikumiseks. Enda kehaga töötamine on parim projekt ever

6. Sa arvad, et tund aega jooksulindil kõndimine või kangide tõstmine ilma teadliku toitumiseta su keha välimust muudab

See on natukene teise auku küll, aga endiselt väga kõva argument näen väga tihti spordisaalis eriti just naisi, kes kõnnivad terve selle aja jooksulindi peal, kui mina jõusaalis olen! Ning muidugi! Kardiotrenn on samamoodi tähtis nagu jõutrenn, aga kui sa kiirusega 4-5 tund aega spordisaalis kõnnid, siis minu meelest mine pigem õue jalutama!  See ei põleta nii palju kaloreid, et selle peale 50 eurot kuumaksu spordiklubis maksta. Kardio ei muuda meie kehakuju, äärmisel juhul ta aitab rasvapõletusele kaasa, kuid lihaseid sellest väga ei teki ning kui ka toitumine pole paigas, ei ole see jooksulindil jalutamine mitte midagi muud, kui pisike koormus südamele 

Loe ka teisi Brena Fitnessi postitusi http://www.brenafitness.eu/category/blog/.

0 kommentaari